Uw browserversie ondersteunt deze inhoud niet, uw ervaring wordt niet geoptimaliseerd. Werk uw browser bij.

Ons volledige assortiment vloerreparatie-, coatings- en onderhoudsproducten is beschikbaar. Voor verdere details contacteer ons op [email protected] en wij zijn je graag van dienst.

Online verkoopvoorwaarden

1  Inleiding tot deze Online voorwaarden
1.1  Definities

Om dit document gemakkelijk te kunnen lezen, hebben we enkele woorden gedefinieerd. Als een woord begint met een hoofdletter, betekent dit dat het woord gedefinieerd is. Hieronder vindt U een lijst met de gedefinieerde woorden:

Overeenkomstelke overeenkomst tussen U en ons voor de verkoop en aankoop van Goederen die U via de Website hebt besteld, met inbegrip van deze Online voorwaarden;
Goederende Goederen die beschikbaar zijn voor aankoop op de Website;
Online voorwaardendeze Online Verkoopvoorwaarden;
We / Wij / Onze / OnsWatco GmbH (handelend als Watco Nederland), een vennootschap die is geregistreerd in Duitsland (ondernemingsnummer HRB 10661) en waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Watco GmbH, Kränkelsweg 14, D-41748 Viersen. ons btw-nummer is DE 225 280 631.  ons handelsadres is op Watco GmbH, Kränkelsweg 14, D-41748 Viersen;
Websitewww.watco.nl
U / uwU als onze klant, als individu of namens Uw werkgever. Wanneer we hieronder verwijzen naar "consumenten" betekent deze term (i) een natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat die niet rechtstreeks verband houdt met zijn/haar zakelijke of professionele activiteit; evenals (ii) een natuurlijke persoon (individu) die eigenaar is van en leiding geeft aan zijn/haar eigen bedrijf en die een overeenkomst aangaat die buiten zijn/haar zakelijke activiteit valt. 
1.2  Hoe werken deze Online voorwaarden?

De Online voorwaarden definiëren de regels die van toepassing zijn op de verkoop van Goederen die te koop zijn op Onze Website.  

U moet ten minste 18 jaar oud zijn om een bestelling voor Goederen te plaatsen via de Website en om de Online voorwaarden te accepteren voordat U een bestelling plaatst.

Wellicht moeten We in de toekomst wijzigingen aanbrengen in deze Online voorwaarden, bijvoorbeeld om wijzigingen in relevante wetten en wettelijke vereisten of wijzigingen in de Website of de Goederen weer te geven.  

Wij informeren U zo snel mogelijk (in ieder geval niet later dan binnen 7 dagen voordat de wijziging van kracht wordt) per e-mail en rechtstreeks op de voorpagina van onze Website over eventuele wijzigingen in onze Online voorwaarden. Voor alle duidelijkheid, we bevestigen dat de gewijzigde bepalingen van toepassing zijn op bestellingen die worden geplaatst na de ingangsdatum van de wijzigingen in de Online voorwaarden en niet van toepassing zijn op bestellingen die zijn geplaatst voordat de wijzigingen van kracht werden.  

Als U niet akkoord gaat met de nieuwe versie van de Online voorwaarden, kunt U ervoor kiezen om geen bestellingen meer te plaatsen.

Als U koopt als consument of als een bedrijf dat niet onder de onderstaande paragraaf valt, dan zijn alleen deze Online voorwaarden van toepassing op Uw aankoop van Goederen van onze Website.  

Als U als bedrijf koopt en, bij de eerste keer dat U ooit een aankoop doet via de Website en U hebt eerder een Overeenkomst met ons afgesloten voor offline aankopen van producten op onze Algemene Verkoopvoorwaarden, dan:  

a) zijn alleen de volgende clausules van deze Online voorwaarden van toepassing op Uw Overeenkomst: (1) Inleiding tot deze Online voorwaarden; (2) Goederenomschrijving en prijzen; (3) Uw bestelling plaatsen; (4) Hoe kunt U betalen; (5) Levering; (6) Eigendom van Goederen; en (11) Hoe kunt U contact met ons opnemen; en

b) anders bevat de Overeenkomst de versie van de Algemene Verkoopvoorwaarden die actueel is op het moment van Uw bestelling, behalve dat de volgende clausules in die Algemene verkoopvoorwaarden worden opgeheven door deze Online voorwaarden: Betaling; Risico en eigendom; Verzendkosten/vrachtkosten; en Volledige Overeenkomst.  

Als U namens Uw bedrijf of organisatie koopt, garandeert U dat U de bevoegdheid hebt om namens een dergelijk bedrijf of een dergelijke organisatie te handelen.

1.3  Wat staat er in deze Online voorwaarden?

Deze Online voorwaarden vertellen U wie Wij zijn, hoe Wij Goederen aan U leveren, hoe U en wij de Overeenkomst kunnen wijzigen of annuleren, wat U moet doen als er een probleem is en andere belangrijke informatie.

Lees deze Online voorwaarden zorgvuldig door en zorg ervoor dat U ze begrijpt voordat U Goederen van de Website bestelt.

U dient een kopie van deze Online voorwaarden af te drukken voor toekomstige raadpleging.

Houd er rekening mee dat onze Gebruiksvoorwaarden en ons Cookiebeleid ook van toepassing zijn op Uw toegang tot en gebruik van de Website en ons Privacybeleid is van toepassing op Ons gebruik van Uw persoonlijke informatie. Wij raden U aan deze aandachtig door te lezen.

2  Beschrijving en prijs van de Goederen

We verstrekken afbeeldingen van elk goed dat beschikbaar is op onze Website en een beschrijvingsblad met de essentiële kenmerken ervan.  

De afbeeldingen van de Goederen op de Website zijn uitsluitend ter illustratie en maken geen deel uit van deze Online voorwaarden.

Hoewel We er alles aan doen om te zorgen dat de afbeeldingen van de Goederen op de Website zo nauwkeurig mogelijk zijn, kunnen we geen perfecte overeenkomst garanderen tussen de afbeeldingen op de Website en de geleverde Goederen.  

Raadpleeg het beschrijvingsblad voor elk goed om de precieze kenmerken te achterhalen, ter verzekering dat ze aan Uw behoeften voldoen.

De prijs van de Goederen die U bestelt, is zoals weergegeven op de Website voordat U de Goederen aan Uw winkelmandje toevoegt.  

De prijs van de Goederen en de leveringskosten zijn inclusief btw, waarbij de btw het bedrag is dat van kracht is in het relevante land waar U woont op de dag dat de bestelling wordt geplaatst.  

De prijs van de Goederen is exclusief de kosten van het leveren van de Goederen. De verzendkosten die van toepassing zijn op Uw bestelling worden weergegeven op de afrekenpagina.  

Hoewel We proberen ervoor te zorgen dat alle beschrijvingen en prijzen nauwkeurig zijn en actueel worden gehouden, kunnen er fouten optreden. Onderhevig aan de toepasselijke wetgeving, als we een fout in de prijs ontdekken (wanneer deze fout duidelijk en aanzienlijk is) of bij een beschrijving van de Goederen die U hebt besteld, laten we U dit zo snel als redelijkerwijs mogelijk is weten. We bieden U dan de mogelijkheid om Uw bestelling opnieuw te bevestigen of te annuleren in ruil voor een volledige terugbetaling.

3  Uw bestelling plaatsen
3.1  Wat moet U doen voordat U een bestelling plaatst?

U kunt het aantal en het soort Goed(eren) dat U wilt kopen op onze Website selecteren en toevoegen aan Uw winkelmandje door te klikken op de knop "Toevoegen aan winkelmandje".  

U kunt op elk gewenst moment controleren welke Goederen U aan Uw winkelmandje hebt toegevoegd door te klikken op het gedeelte "Winkelmandje", Uw selectie van Goederen voortzetten door te klikken op de knop "Doorgaan met winkelen" of doorgaan met Uw bestelling door te klikken op de knop "Mijn winkelmandje bevestigen".  

U krijgt de mogelijkheid om eventuele invoerfouten in Uw bestelling te controleren en te corrigeren tot het moment waarop U Uw bestelling plaatst op de afrekenpagina. Neem de tijd om Uw bestelling zorgvuldig te lezen en te controleren in elke fase van het proces.

Nadat U hebt geklikt op de knop "Nu kopen" (of iets soortgelijks), kunt U de leveringsmethode kiezen uit de opties die beschikbaar zijn op de Website.  

Zorg dat U correcte en nauwkeurige en actuele informatie verstrekt wanneer U Uw bestelling plaatst. In geval van wijziging van dergelijke informatie, gelieve Ons zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Dit is essentieel om Ons in staat te stellen contact met U op te nemen, ook als We vragen hebben of om U op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen.

U hebt dan toegang tot het overzicht van Uw bestelling, die U nog kunt wijzigen.

Daarna wordt U gevraagd om Uw bestelling te bevestigen door te klikken op de knop "Nu kopen" (of soortgelijke formulering), de voorgestelde betaalmethode te selecteren en de vereiste betalingsgegevens in te voeren.

We nodigen U uit om de Online voorwaarden zorgvuldig te lezen en te accepteren door het vakje "Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" aan te vinken en op de bevestigingsknop te klikken.

Om Uw bestelling af te ronden, moet U klikken op de knop "Nu kopen".

3.2  Wanneer wordt Uw bestelling geaccepteerd?

Wanneer U Uw bestelling plaatst, vertegenwoordigt dit een aanbod van U om Goederen van ons te kopen. We sturen U onmiddellijk een bevestigings-e-mail om te bevestigen dat We Uw bestelling hebben ontvangen. Dit betekent niet dat Wij Uw bestelling hebben geaccepteerd. Deze e-mail bevestigt Uw bestelling, maar vormt geen juridisch bindende aanvaarding.

De bevestigings-e-mail bevat bepaalde cruciale informatie die Wij naar U moeten sturen voordat er een wettelijk bindende Overeenkomst wordt aangegaan. Deze cruciale informatie is belangrijk omdat die deel gaat uitmaken van de Overeenkomst. We kunnen die cruciale informatie niet wijzigen nadat er een wettelijk bindende Overeenkomst is gesloten, tenzij U ermee akkoord gaat.  

Uw bestelling wordt geaccepteerd wanneer wij U een e-mail sturen om Uw bestelling te accepteren. Deze Online voorwaarden worden aangehecht bij de acceptatie-e-mail.  

De wettelijk bindende Overeenkomst wordt opgesteld op het moment dat U de e-mail ontvangt waarin wordt bevestigd dat Wij Uw bestelling accepteren. Wij zijn dan verplicht om de Goederen naar U te sturen.  

Houd er rekening mee dat U het recht hebt om de Overeenkomst te annuleren en dat wij hieronder hebben uiteengezet hoe U dat kunt doen (zie het kopje "Uw annuleringsrechten").

3.3  Kunnen We een bestelling weigeren?

Soms moeten We een bestelling weigeren. Wanneer dit gebeurt, brengen We U zo snel mogelijk op de hoogte [maar in elk geval voordat We U een e-mail sturen om te bevestigen dat Uw bestelling is geaccepteerd]. 

4  Hoe kunt U betalen
4.1  Welke betaalmethoden accepteren we?

U kunt alleen betalen voor Goederen die via de Website zijn besteld met een betaalkaart of creditkaart. De details van de creditkaarten en betaalkaarten die we accepteren, staan vermeld op de Website. We kunnen in de toekomst andere betaalmethoden beschikbaar stellen.  

Alle betalingen via betaalkaart of creditkaart moeten worden geautoriseerd door de betreffende kaartverstrekker. We moeten misschien ook extra beveiligingsstappen gebruiken via Verified by Visa, Mastercard®SecureCodeTM of American Express SafeKey.

Om te kunnen betalen, moet U ons bankgegevens verstrekken, zoals de identiteit van de kaarthouder, het kaartnummer en afhankelijk van het soort kaart, de vervaldatum en het cryptogramnummer.  

Alle bankgegevens die U ons verstrekt, zijn onderworpen aan veilige verwerking, door gebruik te maken van een versleuteld, beveiligd betalingsmechanisme: er wordt automatisch versleuteld en rechtstreeks in veilige modus naar de bankdienstverlener verzonden, wat betekent dat Wij geen toegang hebben tot Uw bankgegevens.  

4.2  Wanneer nemen We de betaling aan?

We nemen de betaling aan voor Uw bestelling, inclusief leveringskosten, van Uw betaalkaart of creditkaart op het moment dat U Uw bestelling plaatst. Dit betekent echter niet dat Uw bestelling is geaccepteerd. Uw bestelling wordt geaccepteerd zodra U de acceptatie-e-mail hebt ontvangen. Als We Uw bestelling om welke reden dan ook weigeren of als We de Goederen die U hebt besteld niet kunnen leveren, crediteren We Uw betaalkaart met een volledige terugbetaling.

4.3  Wat gebeurt er als U niet hebt betaald en we de Goederen al hebben geleverd?

Als Uw betaling niet door ons wordt ontvangen en U de Goederen al hebt ontvangen, moet U het volgende doen:

a) de Goederen binnen 30 dagen betalen; of

b) ze zo snel mogelijk aan Ons terug te sturen, niet later dan 14 dagen na Ons verzoek.  

Als U ervoor kiest om de Goederen te retourneren, moet U de Goederen in Uw bezit houden, er op redelijke wijze zorg voor dragen (inclusief zorgen dat U alle instructies of handleidingen die bij de Goederen worden gegeven opvolgt) en ze niet gebruiken voordat U ze aan Ons retourneert. Als U geen Goederen retourneert, kunnen wij de Goederen op Uw kosten bij U ophalen.  We zullen proberen contact met U op te nemen om U te laten weten of We van plan zijn dit te doen.  

5  Levering
5.1  Hoe leveren We de Goederen?

Wij (of onze externe koerier) leveren de Goederen aan U op het adres dat U tijdens het afrekenen hebt opgegeven.

We zullen altijd proberen om indien mogelijk één enkele levering te doen, om ongemak te minimaliseren. Maar dit is misschien niet altijd mogelijk en het kan zijn dat We de Goederen in deelleveringen moeten afleveren.

Alle leveringen moeten worden ontvangen en ondertekend door een persoon van 18 jaar of ouder.

Als er niemand beschikbaar is om de levering aan te nemen, probeert Onze koerier opnieuw te leveren of U geeft U instructies over het afhalen in overeenstemming met diens algemene voorwaarden. Eventuele extra kosten voor herlevering zijn onderworpen aan de algemene voorwaarden van de individuele koerier.

5.2  Wanneer leveren We de Goederen?

Leveringsinformatie en -opties voor Uw geselecteerde Goederen zijn beschikbaar op de Website en U selecteert Uw leveringsopties voordat U Uw bestelling voor de Goederen plaatst.

Wanneer Uw bestelling een combinatie van Goederen bevat met verschillende levertijden, is de langste levertijd altijd van toepassing op de hele bestelling.

De acceptatie-e-mail die U ontvangt, bevat volginformatie voor de levering van Uw bestelling en koppelingen zodat U contact kunt opnemen met de koerier voor levering.

Leveringsdata worden te goeder trouw gegeven, maar zijn slechts schattingen. Soms moeten We de leverdata of -tijden op korte termijn wijzigen of annuleren. We doen altijd ons best om te voldoen aan de geschatte levertijden die we U geven.

Tenzij U en Wij anders overeenkomen, doen Wij het volgende als wij de Goederen niet binnen 30 dagen kunnen leveren:

a) We laten het U weten;

b) We annuleren Uw bestelling; en

c) geven U binnen 14 dagen na annulering van Uw bestelling een terugbetaling.  

5.3  Wat gebeurt er als de Goederen niet op voorraad zijn?

Alle Overeenkomsten zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van de voorraad en We proberen U onmiddellijk op de hoogte te stellen zodra We weten dat we een of meer Goederen die U hebt besteld niet kunnen leveren. We geven U een terugbetaling voor dergelijke Goederen door Uw betaalkaart te crediteren, tenzij U alternatieve Goederen accepteert.  

Wanneer We alternatieve Goederen aanbieden, is dit slechts een suggestie. U bent verantwoordelijk voor het bepalen of de alternatieve Goederen die aan U worden aangeboden geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor U deze wilt gebruiken.

5.4  Wat gebeurt er als er vertragingen zijn buiten onze controle?

Als er iets gebeurt dat buiten Onze controle valt en van invloed is op de datum van levering, nemen We zo snel mogelijk contact met U op om U dit te laten weten en te doen wat We kunnen om de vertraging te verminderen. Als Wij dit doen, vergoeden Wij U niet voor de vertraging.  

Maar als de vertraging aanzienlijk lijkt te worden (meer dan 30 dagen), kunt U contact met ons opnemen om de Overeenkomst te annuleren en binnen 14 dagen na de annulering van Uw bestelling een terugbetaling te ontvangen.

5.5  Wat gebeurt er als U er niet bent om de levering aan te nemen?

Als U onze bezorgdienst laat wachten of als zij de Goederen niet kunnen leveren, zijn de algemene voorwaarden van de individuele koerier die verantwoordelijk is voor de bezorgdienst van toepassing.

6  Eigendom van Goederen
6.1 Vanaf welk punt bent U verantwoordelijk voor de Goederen?

U bent verantwoordelijk voor de Goederen wanneer de levering heeft plaatsgevonden. Met andere woorden, het risico betreffende de Goederen gaat op U over wanneer U de Goederen in ontvangst neemt.

6.2  Wanneer bent U eigenaar van de Goederen?

Alle door U bestelde Goederen blijven Ons eigendom totdat wij de Goederen hebben geleverd op het door U opgegeven adres. Als We geen volledige betaling voor de Goederen hebben ontvangen voorafgaand aan hun levering, blijven de Goederen Ons eigendom totdat de betaling volledig is ontvangen.  

7  Garantie en reparaties
7.1  Wat beloven we U over de Goederen?

Volgens de wet zijn Wij verplicht om Goederen te leveren die zijn zoals beschreven door Ons, geschikt zijn voor hun doel en van bevredigende kwaliteit zijn en voldoen aan wettelijke vereisten.  We hebben U bepaalde garanties gegeven over de onderstaande Goederen.  Een samenvatting van Uw belangrijkste wettelijke rechten is opgenomen in de tabel aan het einde van deze clausule.

We garanderen dat de Goederen:

a) voldoen aan de beschrijving van de Goederen die op de Website worden geadverteerd;

b) van voldoende kwaliteit zijn, voldoen aan wettelijke vereisten, vrij zijn van materiaal- en fabricagefouten en geschikt zijn voor hun beoogde doel;

c) vrij zijn van ontwerp- en andere inherente gebreken;

d) voldoen aan alle relevante wetgeving in het relevante rechtsgebied waar U woont;

e) geen inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van derden; en  

f) correct zijn geëtiketteerd, verpakt, gemarkeerd en beschreven in overeenstemming met de bestelling en op de juiste wijze worden verpakt en beveiligd zodat ze hun bestemming onbeschadigd en in goede staat bereiken.

7.2  Wat kunt U doen als We ons niet aan Onze belofte houden?

Als we een van onze bovenstaande beloften hebben geschonden, neem dan contact met ons op als U het volgende wilt:

a) dat Wij de Goederen repareren;

b) dat Wij de Goederen vervangen;

c) een prijsverlaging; of

d) de Goederen afwijzen en een terugbetaling krijgen.

U kunt Ons ook vragen om de Goederen te repareren of te vervangen die niet in overeenstemming zijn met de Overeenkomst of die gebreken vertonen. Als reparatie en vervanging niet mogelijk zijn, kunt U de Goederen retourneren en de prijs doen restitueren of deze behouden en een deel van de prijs doen restitueren.  

Als U een gebrek aan conformiteit of een verborgen defect opmerkt, kunt U de wettelijke garantie van conformiteit of de wettelijke garantie van verborgen defecten activeren door eerst contact met Ons op te nemen.

Alle verzoeken moeten vergezeld gaan van foto's en een beschrijving die de toepassing van de garantie van overeenstemming of verborgen gebreken rechtvaardigt.

De wettelijke garantie van conformiteit stelt U in staat om Ons te vragen om de Goederen die gebreken vertonen binnen 24 maanden na levering te repareren of te vervangen. Als reparatie en vervanging niet mogelijk zijn, kunt U de Goederen retourneren en de prijs doen retourneren of ze behouden en een deel van de prijs doen retourneren.

U kunt de wettelijke garantie van verborgen gebreken afdwingen binnen 2 jaar na de ontdekking van het verborgen gebrek. U kunt (a) het/de goed(eren) behouden en vragen om een prijsverlaging of (b) het/de goed(eren) retourneren en vragen om een terugbetaling van de betaalde prijs en de kosten die door de verkoop zijn gemaakt.

Zie ook het gedeelte "Uw annuleringsrechten" hieronder over Uw rechten om te annuleren.  

Al Uw wettelijke rechten blijven hierbij onaangetast.  

8  Uw annuleringsrechten
8.1  Kunt u van gedachten veranderen?

U kunt Uw bestelling voor de Goederen op elk moment kosteloos annuleren voordat Wij de Goederen verzenden.

U kunt Uw bestelling voor de Goederen ook binnen 14 dagen na de datum van levering van de Goederen annuleren zonder een reden op te geven. Als Wij de Goederen in deelleveringen hebben geleverd, begint de periode van 14 dagen vanaf de levering van de laatste deellevering.  

U kunt echter niet van gedachten veranderen over Goederen die gepersonaliseerd of anderszins gemaakt zijn volgens Uw specificaties.  

8.2  Wat moet U doen als U wilt annuleren?

Om Uw recht op annulering uit te oefenen, moet U:

a) Ons informeren (met behulp van de contactgegevens op de Website – zie hieronder onder het kopje "Hoe kunt U contact met Ons opnemen") over Uw beslissing om de bestelling te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief die per post of e-mail wordt verzonden).  

(a): informeer Ons (met behulp van de contactgegevens op de Website – zie hieronder onder het kopje "Hoe kunt U contact met Ons opnemen") over Uw beslissing om de bestelling te annuleren door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een brief die per post of e-mail wordt verzonden) of door het retourformulier in te vullen, te vinden in bijlage 1 van deze Online voorwaarden (U kunt dit formulier ook downloaden op Model_withdrawal_form_0.pdf (eccnederland.nl)).

b) als U de Goederen hebt ontvangen met betrekking tot de bestelling die U wilt annuleren, stuur deze Goederen dan zonder onnodige vertraging en in elk geval binnen 14 dagen na de dag waarop U Uw annulering aan Ons doorgeeft, terug naar het adres dat vermeld staat op de leveringsbon die bij de Goederen is geleverd.  

De annuleringstermijn wordt gehaald als U de Goederen vermeld voordat de periode van 14 dagen is verstreken.  

De directe kosten voor het retourneren van de Goederen zijn voor Uw rekening.  

Om de annuleringstermijn te halen, is het voldoende dat U Uw annuleringskennisgeving verzendt voordat de annuleringsperiode is verstreken.  Als U Ons een annuleringskennisgeving per post stuurt en/of Goederen naar Ons retourneert, raden wij U aan om een bewijs van verzending te bewaren.

8.3  Wat betalen we terug als U annuleert?

Als U besluit om Uw bestelling vóór verzending te annuleren, vergoeden Wij U alle betalingen die Wij van U hebben ontvangen met betrekking tot Uw bestelling.  

Als U besluit om Uw bestelling na levering (en binnen de annuleringsperiode) te annuleren, vergoeden wij U alle betalingen die wij van U hebben ontvangen met betrekking tot Uw bestelling (met uitzondering van de aanvullende kosten die voortvloeien uit Uw keuze van een ander soort levering dan de goedkoopste soort standaardlevering die door ons wordt aangeboden).  

Als U de Goederen hebt ontvangen voordat U Uw bestelling annuleert, moet U redelijke zorg dragen voor de Goederen en kunt U alleen doen wat nodig is om de aard, kenmerken en werking van de Goederen vast te stellen. Als U de Goederen hanteert op een manier die in een winkel niet aanvaardbaar zou zijn, kunnen Wij Uw terugbetaling verminderen om ons te compenseren voor de verminderde waarde. De directe kosten voor het retourneren van de Goederen zijn voor Uw rekening.  

8.4  Wanneer en hoe krijg U Uw terugbetaling?

We voeren de vergoeding zonder onnodige vertraging uit en niet later dan:

a) 14 dagen na de datum waarop Wij op de hoogte zijn gebracht van Uw beslissing om U terug te trekken. De terugbetaling kan worden uitgesteld totdat wij de geleverde Goederen van U terugkrijgen of totdat U bewijs hebt geleverd van de verzending/levering van de Goederen;

b) als er geen Goederen aan U zijn geleverd, 14 dagen na de dag waarop Wij worden geïnformeerd over Uw beslissing om de bestelling te annuleren.

Wij betalen U de vergoeding terug via dezelfde betaalwijze als die U voor de eerste transactie hebt gebruikt, tenzij U uitdrukkelijk anders bent overeengekomen. In elk geval maakt U geen onkosten als gevolg van de vergoeding.  We kunnen terugbetaling inhouden totdat we de Goederen hebben terug ontvangen of U bewijs hebt geleverd dat U de Goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst het geval is.

9  Onze aansprakelijkheid jegens U
9.1 Niets in deze Online voorwaarden sluit onze aansprakelijkheid (indien van toepassing) uit of beperkt deze in geval van:

a) overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door Onze nalatigheid, handeling of Ons verzuim;

b) fraude;

c) frauduleuze verkeerde voorstelling van zaken; of

d) elke kwestie waarbij het illegaal zou zijn voor Ons om onze aansprakelijkheid uit te sluiten of te proberen uit te sluiten.

Tenzij verboden door de toepasselijke wetgeving zijn Wij alleen aansprakelijk jegens U voor verliezen die U lijdt als direct gevolg van Onze schending van deze Online voorwaarden en die redelijkerwijs te voorzien zijn.  Wij zijn niet aansprakelijk voor andere verliezen.

Wij zijn niet verantwoordelijk jegens U voor eventuele bedrijfsverliezen die U kunt ondervinden (inclusief maar niet beperkt tot winstderving, inkomstenderving, bedrijfsonderbreking of verloren gegane gegevens).

Wij zijn niet verantwoordelijk jegens U als U niet voldoet aan onze Online voorwaarden.  

Wij zijn niet verantwoordelijk voor enige schending van onze verplichtingen veroorzaakt door een gebeurtenis buiten onze redelijke controle (zoals gedefinieerd door artikel 1218 van het Franse burgerlijk wetboek en de jurisprudentie of artikel 5.226 van het (nieuwe) Belgische Burgerlijk Wetboek en de jurisprudentie). In een dergelijk geval stellen wij U onmiddellijk op de hoogte. Als het evenement langer duurt dan 30 dertig dagen, kunt U de bestelling annuleren en betalen Wij U zo snel mogelijk terug.  

U kunt andere rechten hebben die wettelijk zijn verleend en deze Online voorwaarden hebben geen invloed op deze rechten.

10  Andere belangrijke voorwaarden
10.1  Wat gebeurt er als We de handhaving van de Overeenkomst uitstellen?

Zelfs als We de handhaving van de Overeenkomst uitstellen, kunnen We deze later nog steeds afdwingen. We gaan misschien niet onmiddellijk achter U aan omdat U niets doet (zoals betalen) of omdat U iets doet dat U niet mag doen, maar dat betekent niet dat we het later niet meer kunnen doen.

10.2  Is het mogelijk om de Overeenkomst over te dragen aan iemand anders?

U mag Uw rechten of verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst niet overdragen aan een andere persoon.

We kunnen al onze rechten en verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst overdragen aan een persoon of een persoon vragen om enig aspect ervan af te handelen, op voorwaarde dat We dit in Polen en België alleen kunnen doen als U toestemming geeft en zolang de uitvoering van de Overeenkomst niet wordt beïnvloed. Een overdracht heeft geen invloed op de uitvoering van de Overeenkomst en Uw garanties op grond ervan.  

10.3 Heeft iemand anders rechten op grond van de Overeenkomst?

Alleen U en wij hebben rechten en verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst.  Geen enkele andere persoon heeft rechten op grond van de Overeenkomst.

10.4 Wat gebeurt er als een rechtbank een deel van de Overeenkomst ongeldig maakt?

Indien een rechtbank, met inachtneming van de toepasselijke wetgeving, een deel van de Overeenkomst en/of deze Online voorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar acht, wordt het betreffende deel, voor zover dat ongeldig of niet-afdwingbaar is, behandeld alsof het uit de Overeenkomst en/of deze Online voorwaarden is verwijderd. Als dat gebeurt, blijven de resterende delen van de Overeenkomst van toepassing. 

10.5 Kunt U onze intellectuele eigendom gebruiken?

U mag Onze handelsmerken of intellectuele eigendom (of die van leden van onze groep) niet gebruiken zonder Onze voorafgaande schriftelijke toestemming.

10.6 Welke invloed hebben deze Online voorwaarden op Uw wettelijke rechten?

Als U consument bent, heeft niets in deze Online voorwaarden invloed op Uw wettelijke rechten.

Als U inwoner van België bent en in aanmerking komt als consument op grond van artikel I, 1.2° van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, blijven Uw wettelijke rechten onaangetast en onbeperkt door alles wat in deze Online voorwaarden wordt vermeld.

10.7 Taal van Online voorwaarden

Deze Online voorwaarden zijn alleen beschikbaar in de relevante taal van het land waar U woont.  Op deze Online voorwaarden zijn geen andere talen van toepassing.

10.8 Wat gebeurt er als er een geschil is?

Als U ergens ontevreden over bent, neem dan contact met Ons op zodat We de zaak kunnen oplossen.  

Als We het geschil echter niet kunnen oplossen met behulp van Onze interne klachtenafhandelingsprocedure, kunt U naar de rechtbank gaan. Deze Online voorwaarden en alle Overeenkomsten die zijn aangegaan op grond van deze Online voorwaarden zijn onderworpen aan het relevante recht van het land waar U woont.

U hebt het recht om juridische procedures met betrekking tot deze Online voorwaarden voor te leggen aan de bevoegde rechtbank van Uw woonplaats of de bevoegde rechtbank van onze vestigingsplaats. Als We een van Onze rechten tegen U als consument willen afdwingen, mogen we dit alleen doen bij de rechtbanken van het rechtsgebied waar U woonachtig bent.

Elk geschil met betrekking tot de interpretatie, uitvoering of schending van de Online voorwaarden en/of de contractuele relaties tussen U en Ons is onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van de relevante rechtbank, niettegenstaande meerdere vorderingen van verweerders en/of derden, inclusief voor nood- of beschermende maatregelen in kort geding of per verzoekschrift. In geval van een geschil is de bevoegde rechtbank die van de woonplaats van de verweerder.  

Als U onder de definitie van consument valt zoals vermeld in artikel I, 1.2° van het Belgische Wetboek van Economisch Recht, dan is artikel 624 van het Belgische Wetboek van Justitie van toepassing. Dit doet geen afbreuk aan de toepassing van Verordening (EU) nr. 1215/2012 van het Europees Parlement en de Raad van 12 december 2012 betreffende de rechterlijke bevoegdheid, de erkenning en de tenuitvoerlegging van beslissingen in burgerlijke en handelszaken.

In overeenstemming met de toepasselijke wetgeving zijn Wij niet bereid en verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures. U hebt toegang tot het door de Europese Commissie ingestelde platform voor geschillenbeslechting voor consumenten op het volgende adres: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. U kunt ons bereiken op: ([email protected]) Deze koppeling is uitsluitend bedoeld ter informatie. Wij zijn niet verplicht om deel te nemen aan online geschillenbeslechting.  

11 Hoe kunt U contact met Ons opnemen 

Al Onze contactgegevens zijn beschikbaar op de Website.   

 

Laatste update: 31/10/2024

 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

Abonneer U op onze nieuwsbrief en geniet van -10% op Uw eerste bestelling.